Dag 8

9 mei 2016 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Afstand: 23
Plaatsen: Hedel, Den Bosch,

Dag 8
Het linkerbeen is nog steeds wat dik. Vanmorgen een tube Voltaren extra slap (want Nederland, dus de helft van de werkzame stof dan de Spaanse variant van mijn hospita in Zaltbommel) gehaald en voorlopig 4 maal per dag smeren. Het lopen ging een stuk beter, ik heb er ook aan gedacht meer te drinken. Gewoon ergens aanbellen als het water op is.
Om vier uur kwam ik in Den Bosch aan. Na een korte oriëntatie eerst maar eens naar de Jacobuskerk. Nu is de Jacobuskerk geen kerk meer, maar het Jeroen Bosmuseum, juist vandaag dicht vanwege het einde van de tentoonstelling. Gelukkig kon ik een stempel krijgen in de Sint Jan, waar ik juist op tijd aankwam. Helaas geen tijd meer voor de luchtboogbeeldjes. Maar hiervoor moet je ook reserveren.
Dan maar door naar de herberg. De Groene Herberg is nog steeds een initiatief, de gemeente doet wat lang over de beslissing een pand beschikbaar te stellen. Dus nu zit ik bij Oscar thuis in de achtertuin van een hofjeswoning midden in het centrum. Oscar heeft een heerlijke salade gemaakt.
Mijn 'voorganger' Jan Dietz is gestopt met de Franse grens in zicht. Zie de link rechtonder op mijn weblog. Na 35 km lopen en geen slaapplaats zat hij er helemaal doorheen. Vanaf deze plaats: misschien wel de juiste beslissing, Jan. Wellicht maakt je het nog een keer af.
Morgen een regenkans van 40%. Jas niet te ver wegstoppen.

1. Gea en Harry de Jong:
    9 mei 2016
    Wat een prestatie Geert met deze temperatuur en een zeer been toch weer ruim 23 km lopen!
    Je bent een bikkel hoor! Sterkte verder.
  2. Jan Dietz:
    9 mei 2016
    Beste Geert, ik wens jou nogmaals een Bon (Buen) Camino en ik hoop dat jij het wel volhoudt. Ik blijf je in ieder geval veel gezondheid en sterkte tijdens je reis.
  3. Joke:
    9 mei 2016
    Hoi Geert dapper van je om gewoon door te gaan. En idd voldoende drinken zeker met warm weer. Ik blijf je volgen. Succes
  4. Jan Aartsen:
    Dag Geert.
    Veel sterkte en succes.
    Op mijn website staat mijn dagboek.
    Dezelfde route als jij vanaf Visa.

Jan
  5. Magda van keulen:
    hoi geert,
    ja, meer drinken met deze temperaturen is noodzaak , hopelijk gaat het in combinatie met de voltaren, ( wist niet dat die er in extra slap was trouwens)beter en wordt het been weer dunner.
    jammer dat de groene herberg een initiatief is, toen ik het las dacht ik gelijk, leuk daar logeren, maar er is dus helemaal geen pand. mooi dat je wel in een achtertuin en aan de salade zit, slaap lekker straks en tot de vlg keer, je bent nu al een bikkel, al zo,n eind op weg!!
  6. Olga Leertouwer:
    9 mei 2016
    Sterkte met je been, heel veel respect voor je. Veel succes.
  7. Heleen:
    9 mei 2016
    Goed hoor! Sterkte met je been en veel succes, juist met dit warme weer!!
  8. Piet Bakker:
    Geert,

Denk aan het vrije uitzicht, geen zee was toen te hoog.

Piet.
  9. Truus Assies:
    9 mei 2016
    Goed gedaan Geert, hoop dat je ben gauw beter gaat
    Groetjes Truus
  10. Ans Zonneveld:
    9 mei 2016
    Hallo Geert, je bent al bijna Nederland uit, dat zal je een extra Caminogevoel geven. Ja, je been, lastig, iedereen geeft tips en hebben het beste met je voor. Mijn tip is; je veters niet te strak aanhalen, op vlakke wandelwegen mag het wat losser en hebben je scheenbenen meer ruimte. IDD veel drinken met soms een ORS in je water, en op zijn tijd wat hartigs eten! Maar vergeet vooral niet te genieten, Buen Camino, groet Ans.
  11. Elisabeth:
    10 mei 2016
    Nou Geert straks op de Meseta, 38 graden, geen schaduw... ach natter dan nat kun je niet worden, genoeg drinken en naar je lijf luisteren, wat minder kilometers, vaker rust, kun je nu vast oefenen en zeker met een zeer been. Succes en blijf genieten. Ultreia et suseia,
  12. Piet Bakker:
    Geert,

De echte hitte moet nog komen, als het zover is, veel water, en wat zouter eten.

Piet.
  13. Mathieu Snit:
    Geert, veel succes!
    Diep respect sowieso voor z'on uidaging. Groeten vanuit RES. Je blijft tenslotte in de regio. Groet Mathieu
  14. Ben:
    10 mei 2016
    Heel leuk om steeds je stukjes te lezen! Veelzijdig ook, landschappen, een stempel, lichamelijke ongemakken, een lekkere maaltijd. En dat het niet de makkelijkste weg is toont je 'voorganger' aan die ermee stopt.
    Één ding: je schrijft soms namen op die bij de lezer bekend worden verondersteld. Maar de meesten zullen ze niet kennen. Freek, Bart, Oscar... De groenteboer van vroeger? Een oude schoolkameraad? Een slapie uit dienst? Een vroegere collega?
    Verder niets dan lof. Zeker ook omdat er foto's bij staan. Ik wacht alweer op het volgende verslag.
  15. Nel:
    Dag Geert,

moedig van je om met een zeer been te lopen. Wij E. en ik hopen dat je het vol houdt.
    Sterkte!
    gr. van ons.
  16. Marian Torenbeek:
    10 mei 2016
    Ha Geert, ontzettend leuk om je reisverslag te lezen, zou het zelf ook dolgraag doen! Ik wens je een heel fijne tijd de komende weken en hoop dat je het gaat redden. Groetjes, Marian
  17. Dorette:
    10 mei 2016
    Hoi Geert, een zout koekje voor onderweg is ook erg lekker wel zorgen dan voor voldoende water.
    Veel plezier onderweg!

groet
    Anneke
  19. Ineke:
    11 mei 2016
    WE zijn alweer twee dagen verder en hopelijk is de regen uitgebleven. Wat leuk trouwens dat je je foto's van tekst voorziet. Daar heb ik wat aan!