Morgen...

1 mei 2016 - Alkmaar, Nederland

Morgen is het zover. Om 8 uur vertrek ik. Marja loopt een stukje mee, tot de grens van Alkmaar (tenminste waar Alkmaar voor de fusie met Schermer ophield.)

De laatste week was een week van afscheid.

Vorige week zaterdag het feest voor mijn 60-jarige bestaan en het afscheid. Het was heel gezellig. Veel mensen mogen ontmoeten, veel leuke cadeaus gekregen. Ik heb van de 'cadeaus in envelop' een leuk bedrag kunnen overmaken aan Vluchtelingenwerk Nederland. Niet iedereen die lange reizen maakt doet dat voor zijn of haar plezier.

Laatste week op het werk. Rare week, veel collega's waren er niet vanwege de voorjaarsvakantie. Laatste werk afgemaakt, mijn collega's gaan het vast redden, 4 maanden zonder mij.

Dinsdag werd ik 60 jaar, bedankt voor alle berichtjes op Facebook!

Donderdagmiddag vrij genomen en de laatste boodschappen gedaan (zonnebrandcreme!)

Vrijdag en zaterdag naar verjaardag van Anne (30!) in Hasselt (B) waar ik over twee weken een rustdag houd. De boekjes van de Via Monastica en de Via Campaniensis liggen daar op mij te wachten; scheelt weer gewicht de eerste paar weken.

Vandaag naar de Laatdienst. Bijzonder fijne dienst. Ik heb daar de pelgrimszegen meegekregen en de eerste stempel in mijn pelgrimspas. Er is op wonderbaarlijke wijze een stempel van de Kapelkerk tevoorschijn gekomen! Afscheid genomen, nog meer geschenken, de vrouw die mij spontaan een 'tientje' van een rozenkrans is het borstzakje van mijn overhemd stopte... allemaal bedankt.

Pelgrimszegen  Eerste stempel

Vanavond dan de laatste maaltijd (buiten!), coquilles Saint-Jacques, hoe kan het toepasselijker.

Het laatste maal

De rugzak staat gepakt.

De inbox is leeg!

De inbox is leeg, moeilijke mails worden niet meer beantwoord!

1. Petra:
    Dag Geert,

We wensen jou een geweldige reis toe! Sterkte op je weg. Ga met God en Hij zal met je zijn! Zeker weten!
  2. Olga Leertouwer:
    Lieve Geert,
    Morgen gaat het beginnen voor je. Heel veel wandelplezier en ik hoop dat je heel veel leuke en bijzondere ontmoetingen zult hebben. Ik heb een paaskaars uit de kerk gekregen en ik zal hem elke maandag voor je branden tijdens je tocht naar Santiago.
    Groetjes.
  3. Joke:
    Hallo Geert,
    Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn even lekker er tussen uit met je rugzak en dan ook nog de zegen meekrijgen. Het afscheid wat je had zal je voor onderweg op kunnen teren dat is iets moois om over na te denken en op terug te kijken tijdens je pelgrimstocht. ik wens je mooi weer een behouden voettocht met veel gezelligheid en liefdevolle mensen pelgrims om je heen. Ik ga je volgen. sorry dat ik zo laat reageer. ik ben onlangs wezen oefenen met een 60 ltr rugzak totaal 14 kilo op de rug in Schouwen duivenland 2 dagen gelopen en het ging prima. dat smaakt naar meer. Helaas moet ik nog even wachten voordat ik naar Santiago ga dat is een droom van mij om van huisuit te gaan.
    Lieve groet en veel plezier Geert.
  4. Ron Vink:
    Succes Geert.
    Aan het weer kan het niet liggen.
  5. Joke:
    1 mei 2016
    Lieve Geert heel veel plezier op je Camino. een behouden voettocht en ik hoop dat je veel lieve pelgrims onderweg ontmoet waar je een mooie tijd mee hebt Het is een hele ervaring dat kan je wel stellen. Van allen die mij voorgaan kan ik veel leren. Onlangs al geoefend met mijn 60 ltr rugzak 14 kg op mijn rug in Schouwen 2 dagen gelopen op het strand en dat ging prima. Nogmaals veel plezier en heel veel mooi weer,
    Joke
  6. Jaap Hubert:
    1 mei 2016
    Geert, heel veel succes. Ik zal je reisverslagen met veel plezier lezen
    Groeten,
    Jaap.
  7. Janny Tolman:
    1 mei 2016
    Een mooie tocht toegewenst, met veel goede ervaringen.
    Hartelijke groeten, ook aan Marja
    Janny
  8. Maria Snippe:
    1 mei 2016
    Geert, een inspirerende tocht toegewenst!!
  9. Caroline:
    1 mei 2016
    Wij wensen je een pracht van een tocht toe! Groetjes van de Wiggles - Edwin, Caroline en de jongens
  10. Roelie Faay:
    1 mei 2016
    Succes morgen met de start van je tocht. See you soon!
  11. Jan Stevens:
    1 mei 2016
    Lang naar toegeleefd en nu is het zover
    Veel succes, een prachtige tocht met ervaringen voor je hele verdere leven
    Neem de tijd en geniet
    Met pelgrimsgroeten
    Jan
  12. Jeannet:
    1 mei 2016
    alle goeds en gezondheid tijdens je tocht. Geniet er van. ik ga alles lezen ( en in gedachten mee lopen)
  13. Gerdie:
    1 mei 2016
    Goede reis Geert. Zorg goed voor jezelf!
  14. Elisabeth:
    Ha Geert,
    Spannend hè, ik had vorig jaar het zenuwachtige gevoel van examen moeten doen, na de start in Maastricht ging het over.
    Een mooie start morgen, daarna bon chemin en tenslotte een buen camino.
  15. Guus:
    1 mei 2016
    Dag Geert, ik wilde vandaag je in de voorbede een behouden reis toewensen maar heb dat in stilte gedaan. Ik wens jou, maar ook Marja toe, dat jullie pelgrimage ( wat mooi dat Marja vorige week zaterdag zei dat ook zij in Alkmaar 4 maanden ging pelgrimeren maar dan sur place) jullie brengt wat je ervan verwacht. Voor een deel ben ik jaloers ( ik zal zoiets nooit kunnen ) maar stiekum ook wel blij dat ik niet hoef... Zoals Ineke en Marga ook zeiden.. Zolang van huis... Heel veel plezier, kracht, voldoening, maar ook sterkte, vertrouwen in jezelf en je naasten en bedenk het maar wat nog nodig is, ik wens het je toe! Tot over 100 plus nog wat dagen, Guus.
  16. Paul Janssen:
    Beste heer Bruijnes,

heel veel plezier en wij zullen u op de voet volgen. Verheug me al op de reisverslagen.
  17. Henk Oudenes:
    2 mei 2016
    Veel succes Geert, ben in tussen deze week onderweg van Troyes naar Vézelay. Voor mij is het in etappes. Nogmaals succes en buen Camino.
  18. Dorette:
    2 mei 2016
    Hola Geert, ik wens je een hele goede reis deze kant op. Het weer is hier prima, zo rond de 24 graden en veel zon.
    Maar ja, als ik je hier zie, heb je een afslag gemist. Heel veel wandelplezier en ik lees je ervaringen graag......en o,ja, veel zingen natuurlijk!
  19. Patricia Lazeroms:
    Hallo Geert,

Ik wens je heel veel plezier, inspiratie en mooie ervaringen op jouw Camino. Ikzelf ben nu 5 weken onderweg vanuit Brabant en geniet elke dag! Voor mij was gisteren een mijlpaal; Vezelay bereikt! Nu via Nevers verder op weg naar Compostela!
    Buen Camino!!!!

Patricia
  20. Anneke:
    hoi Geert,

dag 1 zit er op! Volgens had je prima weer om te beginnen!
    Toi, toi!
    groet Anneke v Dam
  21. Ans Zonneveld:
    Dag Geert,

Gaat het eindelijk van start. ... ik wens je heel veel mooie kilometers en bijzondere ontmoetingen.

Buen Camino.
  22. Arjan Ooijevaar:
    3 mei 2016
    Hallo Geert,
    wij hebben elkaar afgelopen week vanwege vakantieperikelen niet meer persoonlijk gesproken. Ik wens je veel fijne wandelkilometers toe en veel mooie herinneringen. Natuurlijk veel suc6 en geniet van de omgeving en van de mensen die je onderweg tegen gaat komen.
    Grtz Arjan
  23. Ineke:
    3 mei 2016
    Wat een geweldig idee om Vluchtelingenwerk te verblijden met een bijdrage. Voor jou geen gammel bootje of gesloten grenzen. Je ziet: ik kan je blog moeiteloos lezen en er zelfs op reageren. Daar ben ik nou weer blij mee. Buen camino.
  24. Trijnie Bakker:
    16 juni 2016
    Hee Geert, het was mij totaal ontgaan, dat je al op weg was en ook al zo lang. Gaat het goed met je en met je prachtige tocht? Ik heb even nog geen tijd gehad, om je blog te lezen, maar daar gaat snel verandering in komen, hoop ik, want ik ben wel heel benieuwd naar je belevenissen.
    Voor de laatste loodjes in de laatste weken nog heel veel sterkte, plezier, vriendschap, mooie ontmoetingen en ook inspiratie gewenst.