Dag 4, 5, 6 en 7

8 mei 2016 - Zaltbommel, Nederland

Afstanden 25/21/25/25 kilometer
Plaatsen: Maarssen, Utrecht, Houten Cothen, Wijk bij Duurstede, Beusichem, Buren, Zaltbommel.

5 mei
Na een goed ontbijt vertrokken uit Abcoude. Het is een druk weekend; Hemelvaart.Veel racefietsers en motoren op de weg. Dit leidt ook wel tot leuke "ontmoetingen": racefietser schreeuwt (racefietsen schreeuwen altijd naar elkaar) naar ploegmaat: "Santiago".
Het anders zo rustig dijkje bij Breukelen is erg druk. Er is ook nog braderie met veel lawaai. (Er zong iemand die dacht dat iedereen het mooi vond) Maar ja, langs de Vecht lopen is ook geen optie; druk verkeer en om.
Bij Emmy langs geweest. Emmy is jarenlang de huishoudelijke hulp van mijn moeder geweest. Nog even fijn over ma kunnen praten.
Daarna door naar de oude buren van ma. Bij het laatste afscheid, 10 maanden geleden, had ik mijn komst al aangekondigd, maar toch was het een verrassing. Het huis van ma wordt nu gehuurd door het Leger des Heils. Er zijn drie asielzoekers in gehuisvest.
Daarna door naar mijn slaapadres, Roelie. Zonder Roelie was ik Marja nooit tegengekomen. Roelie kende Marja van school en mij van het vriendengroepje van de kerk. Roelie was jarig en zo is het gekomen.
Het was gezellig bij Roelie en Paul. Bedankt.

6 mei
Van Maarssen naar Utrecht gelopen, Paul liep nog een stuk mee. In Zuilen gastvrij ontvangen in de Jacobuskerk met koffie en een leuk gesprek. Met stempel in de Pelgrimspas en een zakje paaseitjes in de rugtas doorgelopen naar de Janskerk, waar het Genootschap van Sint Jacob gevestigd is. Weer koffie en stempel. Nog wat tips kunnen geven aan een pelgrim anno 2017 en met zus Erna gaan koffiedrinken.
Erna heeft daarna nog een stuk meegelopen en daarna alleen langs de Kromme Rijn richting Houten, alwaar Bart mij voorzag van een heerlijke maaltijd.

7 mei
Na het ontbijt met Bart en Tessa (was `s avonds nog gekomen) weer op weg. Het netto km resultaat van die dag viel nogal tegen, van Houten moest ik weer op de route komen en de camping bij Wijk bij Duurstede was vol. Dat is me nog nooit voorgekomen. Doorlopen dus maar, naar de camping in Beusichem. Dat was wel de Lek af richting `t Goy, bij Houten.
Gelukkig was het een leuke camping aan de Lek. Bij aankomst kreeg ik een biertje van de eigenaar.

8 mei
Vandaag was het niet zo`n fijne dag. Warm weer en een vervelend linker been. Onderbeen is wat dik en de achterkant van de voet doet pijn. Morgen maar even langs de apotheek.
Maar vannacht heb ik een goed bed in Zaltbommel bij een adresje van Vrienden op de Fiets.

1. Peter en Gerda:
    8 mei 2016
    hallo geert, hebben net de camino portugues-finisterre-muxia achter de rug en zijn via compostela afgedaald naar porto, ons beginpunt. woensdagochtend vliegen we terug. via eindhoven naar maastricht. komt je op je tocht ook door maastricht? groeten, gerds en peter. buen camino.
  2. Geert:
    Hoi Peter,
    Ik ga niet langs Maastricht, ik neem de via Monastica.
    Groet,
    Geert
  3. Hans en Anneke:
    Hoi Geert.
    Gaat goed. Heb eventueel slaapplaats in Vught.
  4. Geert:
    Hans,
    Vught was mooi geweest, maar ik slaap vanavond in de Groene Herberg in Den Bosch.
    Geert
  5. Joke:
    9 mei 2016
    Hoi Geert wat vervelend van je been en voet. Hopelijk gaat het inmiddels weer beter. Ik vind het leuk om je verslagen te lezen. Mocht je door Limburg komen dan is er hier ook altijd een slaapplaats (Heythuysen)voor je. Zelf ben ik voornemens om in de toekomst ook Santiago te lopen. Veel wandelplezier verder.
  6. Anneke:
    10 mei 2016
    hoi Geert,

beterschap met je been en voet.
    N.B. Wij hebben er intussen over de 300km op zitten. Op de fiets....
    tussen de koeien, elanden, reeën en zwijnen. Erg lekker ijs gegeten in Garderen. Neem jij ook maar af en toe een ijsje want dat mag wel met dit warme weer en stuur de rekening maar.
    groet
    Anneke